1 Nisan 2007 Pazar

Pazar sabah yürüyüşü 7.6 km

Her hayat bir yolculuktur. Hayatın uzunluğu zamanı görmenizi sağlıyor. Yürüyüşlerde bazen zaman içinde bulunduğunuz yeri zaman dilimini görmenizde yardımcı unsur olabiliyor.

Bu sabah güneşli bir Hollanda bahar sabahı. Kısa pantalonumu giyip çıktım, ilk anlar biraz serin gelsede iyi oldu.

Pazar sabahları köyde yaşadığını anlaman için iyi günlerden bir sabah erken kalkıp kiliseye gidenler var. Bende kapıdan çıkıp sağa döndüğümde çocukluğumdan beri tanıdığım Maaike ve kocasını, köpekleriyle sahil yürüyüşünden dönerken ayaküstü yakaladım. Köylülerinin ve tanıdıkları birinin bu kadar uzun yürüyüşü yapacağından duydukları gururu bildirdiler. Eski çocukluk arkadaşlarının senin için mutlu olduklarını görmen hakikatten çok güzel bir duygu.

Denize paralel giden yola çıktığımda hem pazar sabahının tadını çıkaran insanlara rastladım hemde sağımda araba yarış pistinin uzaktan arı fısıltılarını anımsatan yarış arabalarının çıkarttıkları sesleri duymaya başladım. Gelecek hafta sonu geleneksel paskalya yarışları var. Yarış deneme sürüşlerine şimdiden başlamışlar.

Çocukluğumda köyümüzdeki hemen her çocuk gibi bende ünlü bir araba yarışcısı olmayı hayal etmiştim. Arkadaşlarımızda Jan Lammers bir dönem F1'de yarıştı. Ünlü Le Mans 24 saat yarışlarını kazanarak ün yaptı. Şimdilerde Hollanda A1 yarış timi direktörü. Frans Förösz, Macar asıllı, Formula 2 yarışlarında başarılar elde etti. Onların başarılarıyla ben ve köyümüz gurur duyduk.


Deniz ve yarış pisti arasında kalan yola paralel patika yolda yürüyüşüme devam ederken 1979 yılında disco dönüşü bizim köye yakın başka bir köyden gelirken arabayı kullanan arkadaşın sarhoş olmasından dolayı kaza yaparak sakat kalan bir başka çocukluk arkadaşıma denk geldim. Oda 3 tekerlekli arabasıyla geziye çıkmış. Pieter kazada arabada olan 7 gençten sağ kalan tek kişi. Arabanın içinde yer olmadığından başak bir çocukla bagajda yatarak gelen Pieter ambulans ve polis tarafından kazadan 3 saat sonra bulundu ve şans eseri hayatta kaldı.
O 3 tekerli arabasıyla gaz vererek hızla yoluna devam etti bende saatte ortalama 6 km hızla yürümeme devam ettim.

Hayat denilen yolculuk bazen örnek olmanı bazen örnek almanı sana öğretiyor. Yeri geldiğinde içinden gelerek arkadaşların, dostların akrabalarınla gurur duyup mutlu olman gerekiyor, yeri geldiğindede seninle gurur duyabilecekleri işler yapmanı gerektiriyor.

Dönüş yolunda deniz sağımda kaldı. Tuzlu deniz havasını soluyarak. Yaşam denilen yolculuğun bana vermiş olduğu nimetlere şükrederek eve geldim.

Kızım evde beni bekliyordu.

Hiç yorum yok: