1 Haziran 2007 Cuma

31 Mayis 2007 Trabadello - Triacastela 41 km




Gece Avusturyalı Gerda habire tuvalete gitti. Dün oda dağ yolundan geldiğinden zorlu yolda dizleri ve ayakları ağrımış. Bütün gece kadın öfledi pufladı inledi durdu. İyi uyumuşum ama bunlara rağmen.
Trabadello misafirhanesi temiz ve bakımlı. Odalar dörder kişilik. Banyolar ve tuvaletler ortak kullanımda.

Giyinip aşağıya indiğimde taksi ile dağa çıkacak olan Hollandalı bayan dışında misafirhanede kimse kalmamıştı. Herkes kendini yollara vermiş. Bende yola çıkıyorum. Yağmur var. Hemde çok. Bugün yine yanlızım galiba.
Otoyolun kenarında yolculuk başlıyor. Cennet bir vadi paralı otoyol tarafından bölündüğünden cehennem gibi olmuş. Vadinin iki tarafından otoyol geçiyor. Üstte viadükler var.
Karşıdan gelen yaşlı kadın dikkatimi çekiyor. Konuşuyoruz. O ters istikamete yürüyor.
Fransızmış. Portekiz Fatima dan Fransadaki Lourdes kentine yürüyor. Santiago üzerinden yürümüş. Rahat bir 1100 km yürüyüş. maşallah kadına. Bu yolu yürüyen çok sayıda insan var. Buradanda yola devam ederek Roma'ya ve oradanda Türkiye üzerinden Kudüs'e kadar yürüyen çok sayıda insan var.
Bugün zorlu tırmanışlardan birini daha yapacağız. 1370 metreye tırmanış var. Hava yağmurlu ve dahada yağmur artarak devam edecek gibi. Hadi hayırlısı.
Portela köyünde kahve içiyorum. Bardaki kadınla zor konuşuyorum. İspanyolca dışında başka bir lisan konuşmuyor. Benimde İspanyolca kahve ısmarlama dışında işe yaramıyor. Yolda Anna'ya denk gelirim diye düşünüyorum. Portela çıkışında Antonio'ya denk geliyorum. Brezilyalı müthiş bir azimle koltuk değnekleri ile yürüyor. Brezilyalıların azmi diğer milletlerden daha fazla. Hem dini duyguları diğer katoliklere göre daha kuvvetli gibi geldi. Her ne kadar Brezilya'dada Katoliklik gerilesede kalıntıları bile batı Avrupalı dini bütün katoliklerden güçlü.
Katolik dini 3 büyük kalesini kaybederse zannedersem yok olur gibi. Brezilya başta olmak üzere Güney Amerika katolikliğin birinci kalesi.
Polonya başta olmak üzere Doğu Avrupa ikinci kale. Son kalede Filipinler başta olmak üzere Güneydoğu Asya. Antonio'ya başarılar dileyerek yola devam ediyorum. Yağmur feci bir şekilde yağmaya devam ediyor.
Yemyeşil vadide yol kıvrılarak yükseliyor. Bugünün en yüksek noktası O'Cebreiro. Ama daha yolumuz uzun ve zor. Dünden daha zor geliyor bana. Sağnak yağan yağmur yürüyüşü zor hale getiriyor. Ambasmestas'ta durmadan geçiyorum. Yolda film çeken Brazilyalılar var. Vega de Valcarce köyüne geldiğimde rakım 630 oldu. Sabah 575 metrede başlamıştım. Burada sert bir turmanışla 1 kilometre sonra Ruitelan denilen köyde 915 metreye çıkıyorum. Yağmur aralıksız devam ediyor.
Burada seçim yapmak durmundayım. Ya asfalt yoldan gideceğim ve arabalarla uğraşacağım yada orman içinden giden yoldan gidip zorlukları göğüslemem gerekecek. Orman içinden giden yolda yolun yağmurdan dolayı tıkanması söz konusu.

Hiç yorum yok: