27 Mayıs 2007 Pazar

27 Mayıs 2007 Hospital de Orbigo - Astorga 16 km.




Bu sabah kahvaltı şirketten. Kilise yumurta bile hazırlamış. Kahvaltı güzel. Oda biraz soğuk. Yağmurda yağdı yağacak.
Yola çıkıyoruz. Venezüellalı Miguel i görüyoruz. Oda bugün bizimle yürüyor. Yolda nerede duralım diye düşünüyoruz. Mola yerlerine bakıyoruz.
Bugün artık düz ve can sıkıcı yolları arkada bırakıyoruz. Yol yeniden yükselmeye başlıyor, yarın yeniden dağa çıkacağız.
Güzel bahçeli evleri olan köylerden geçiyoruz. Hava açıyor gibi. İlk köyden sonra İrlandalı biri ile bir müddet yürüyorum. İkinci defa yürüyormuş. 2 yıl önce Astargo dan Santiago ya yürümüş bu yıl benim yürüdüğüm yerden başlayarak yürüyor.
Katolik değilmiş. Yürüyüş esnasında yeteri kadar dini veya inanç üzerine bilgi verilmediğinden şikayetci. Kiliselerde hep kapalı diye şikayet ediyor. Haklıda.
Hacı adayları hacılıktan bihaber habire yürüyorlar.
Yol bugün güzel. Gelincikler, papatyalar ve diğer kır çiçekleri ile süslü tepeler var. Baharda yürümek iyi oluyor. Buralarda biraz sulu tarım var birazda ekin tarlası. Geçtiğimiz ova gibi tümüyle ekin tarlası değil.
Uzakta Astargo gözüküyor. Farkına varmadan ve mola vermeden 16 km yürümüşüz. Sola ayağımın altı ağrıyor. Topukta zaten su topladı. Havada yağmurlu olacak gibi.
Şehir girişinde Brezilyalıların işlettiği misafirhanenin önünde bizimkiler bekliyor.
Sırt çantasını buraya bırakıyorum. Onlar kalacaklar. Yemeğe çıkıyoruz. Pizza berbat. Tavuk iyi değil. Kahvede içmiyoruz.
Meydanda kahve içiyoruz. İyi.
Dondurmacıdan dondurma alıyorum. Yeniden yola çıkmaya karar veriyorum ama yağmur başlıyor. Vazgeçiyorum. Bugün burada kalacağım. Katedralin fotoğraflarını çekeyim.
Astorga Romalılar tarafından kurulmuş bir şehir. Romalıları batıyı fethetmesinde ve fetih sonrası kalmalarında önemli rol oynamış şehirlerden biri.
Misafirhane 4 Euro. Internet bedava.

Gaudinin sarayı mükemmel. Katedral kapalı. Dışıda tamiratta. Sırf Gaudi nin sarayı için gelinebilir bir yer.

Hiç yorum yok: