7 Mayıs 2007 Pazartesi

DILAVER

Dilaver Cecen

Sedat in Yuruyusune destek verenlerden biri olup sadece soz de degil ozdede desdek vererek cuma gunu sedat la birlikte Fransaya kadar oradanda siniri gecerek ispanyaya yuruyerek girmis bulunmatayim.

Gerek Hollandada iken gerekse yolculuk esnasinda hersey bana biraz zor gelmisti sedat in yuruyecegi yol mesafesi acisindan.

Fransa Ispanya sinirboyu yuruyusu esnasinda yaklasik olarak bir 10 km sedatla birlikte yurudum ve bu yuruyus esnasinda hem duygulu hemde hayatimda unutamayacagim birkac animda olmustur.
Bunlari siz sevgili okuyucularla paylasmak istedim.

Hollandadan saat 15.00 gibi Hollandadan arabayla yola ciktik uzun bir yolculuktan sonra Fransaya bagli olan (bask bolgesi) Sint Jean Pied de Poort Kasabasina sabah saat 8.30 gibi vardik.

Gelmemizle birlikte giyinimleri ayri olan insanlarla karsilastik kendilerini fransiz olrak gormeyen bu insanlar gayet cana yakin ve hepside yardim sever insanlar olsa gerekki burada calisanlarin cogu gonullu olan insanlardan olusmakta.
Hatta bir baskli gencin birinden edindigim bilgilere gore bu Santiago ya kadar olan barinma yerleri veya gerekse yeme icme yerlerinin kiliseye ait oldugunu ve kendilerininde gonullu olrak calistiklarini ve bunun yaninda gonullu olrak calismanin aileden gelen bir gelenek oldugunu soyledi.

Sonun da Sedat tum hac kayit islemlerini bir eski binada tamamlatti ve ilk once islemi yapan kisi mesafeli idi.
Sedat turk oldugunu soyleyince bu insan cok yakinlik gosterdi resime karsi olan bu papaz sedatla birlikte resimlere poz vermekten bile cekinmedi hollandadan geldigimizi soyleyince hemen karsida bir hollandalilara ait olan merkeze gonderdi oradada sicak bir karsilama oldu kahve ictik dogrusu kiymetli hollandali hemserilerimizin vermis oldugu kahve beni uyandirdi desem hic de fena olmaz cunku tum gece uymamistim yolculuk esnasinda.

Burada yine Amerikali, Ispanyol, Alman insanlarla tanistik ve ne enteresanki bazilari turkce selamlasiyordu. Cunku turk oldugumuzu biliyorlardi bazilari


Sonunda yola koyulduk ve yuruyus e hic beklemeden basladik. Baslangicta sedat la birlikte beraber yuruduk hava cok soguk ve yagmurlu.

Hatta sanki bana yurume dercesine, sonunda yurume karari aldim ilk 10 km yuruduk bol resimler cekildi bu yuruyus esnasinda yani ogun birbakima olumsuzlesmis oldu.

Ayaklarim islandi cunku sedat gibi hazirlikli gitmemistim ve yavas yavas usumeye basladim son 10 kilometreden geri donmek zorunda kaldim hava cok sisli aynizamanda yagmur ruzgar var. Ayaklarimdan su cikiyor her adimda cunku icerisi su dolu.

Ben durdum sedat yurumeye devam ediyordu cunku o hedefe ulasmak istiyordu sedat yururken arkasindan uzun uzun baktim ve az da olsa bir seyler anlamaya idrak etmeye calisiyordum.
Aklima cok sorular geliyor ve bunlari cevaplamakta zorlaniyordum bir sure yalniz kalmayi tercih ettim ama bu arada sedat yavas yavas sislerin icin de kayboluyor ve hedefe dogru ilerliyordu 15 dakika sonra gozden kayboldu.


Burda da benim aklima biz muslumanlarinda yuruyerek hac yapmalari geldi.
belki de boyle bir hac yolculugunun daha hayirli olacagi kaçinilmaz diyede dusundum.

Umarim gelecektede boyle bir açilim ve atilim muslumanlar tarafindadan da yapilmis olur çunku heyecani buyuk olur bunu ben bu yuruyusu yapan katolikler de kendi gozlerimle gordum.

Bundan sonrakileri isterseniz sedat in gunlugunden okuyun!!

slm


dilaver

Hiç yorum yok: